Istanbul en Jakarta

Vlucht plus eerste dag Istanbul

De reis is goed verlopen en we zitten nu in het Courtyard Marriot Hotel in Istanbul. De vlucht had ongeveer een half uur vertraging bij vertrek ivm laatkomers door de security check. Ben ook voor het eerst in zo'n body scanner geweest, ik zie er kennelijk niet dreigend uit, want ik mocht daarna gewoon doorlopen terwijl anderen daarna nog gefouilleerd werden.

We kwamen aan om half 7 lokale tijd. Er stond niemand op ons te wachten in de terminal, dus zijn we uiteindelijk maar naar buiten gegaan. Daar stond wel een busje van Pegasus, dus hebben we maar gevraagd of hij er voor ons was. Hij had inderdaad een kaartje met onze namen erop. Wel even verwarring, want hij had te horen gekregen dat hij 6 piloten op moest halen en had niet gerekend op 6 grote koffers + handbaggage. Het paste ook maar net. Na een tocht van anderhalf uur kwamen we dan eindelijk aan in het hotel en konden we naar binnen. Hier moest onze baggage weer door een scanner en moesten wij door een metaaldetector. Daarna ingecheckt, we zitten in drie kamers op verschillende verdiepingen, dus niet bij elkaar.
Even onze spullen weggezet en toen naar beneden om te eten, inmiddels was het kwart voor tien en de keuken van het restaurant hier gaat om kwart over tien dicht. Dus snel gaan zitten en besteld. Wel lekker en genoeg gegeten.
Na het eten een paar minuten buiten gewandeld, maar het regent een beetje dus we waren snel weer binnen.

We hebben vanuit onze kamer uitzicht op het kantoor van Pegasus, dus dat wordt geen probleem.

Bekijk ook de weblogs van mijn reisgenoten, rechtsonderin het scherm.

Anja Peters

Hallo Frans , even een berichtje van je oud collega`s van Cendris in Groningen.

Af en toe spreken we wel eens oud collega`s(jaquelien receptie oa) en gisteren viel je naam en je wens om piloot te worden dan kan ik me nog goed herinneren.

Dus heb ik even je naam even gegoogled en kwam op deze site terecht. Leuk om te lezen hoe je opleiding verloopt.
Groetjes Anja Peters( receptioniste voormalig Cendris en oud Airmiles collega)