Istanbul en Jakarta

Reis naar Jakarta

Donderdag 26 mei was het dan zover, we vertrekken naar Jakarta om onze vliegcarriere te beginnen.

We hebben met zijn allen een ticket geboekt met Garuda Indonesia, de grote concurrent van Lion Air. Na afscheid te hebben genomen van onze familie, deze keer voor een langere termijn wat wel zwaar was, zijn we aan boord gegaan van de A330-200.
Vertrek was mooi op tijd om 11.00u. Nog voor vertrek kregen we aan boord een kopje sinaasappelsap aangeboden en het eten en drinken bleef de rest van de vlucht maar komen, we kwamen zeker niets tekort en het was ook goed te eten. Bovendien was het vliegtuig voor meer dan de helft leeg en konden we dus ieder een plek uitzoeken en hadden we ook meerdere plekken ter beschikking. Voor de entertainment beschikt elke stoel over een schermpje waar je naar wens op kan gamen, muziek luisteren of films kan kijken dus dat zat ook goed.

De eerste leg was naar Dubai voor een 'technical stop'. Wat inhield dat we gewoon konden blijven zitten. Wij wilden toch onze benen strekken en kregen daar een half uur de tijd voor. Helaas waren meer mensen op dat idee gekomen en moesten we door de security controle, wat een enorme wachtrij opleverde. Na een kwartier kwamen ze daar op het idee om een tweede rij te openen, maar toen was er dus al geen tijd meer om een beetje rond te kijken. We hebben dus niet veel van de terminal van Dubai gezien.

Daarna weer aan boord gegaan. Er waren wat mensen bijgekomen maar er was nog steeds plek over. Ik had de hele vlucht vier stoelen tot mijn beschikking dus kon lekker uitgestrekt slapen.

Bij aankomst werden we niet opgewacht, maar we hadden al gehoord van anderen dat zij zich hadden gemeld bij Lion Air in Terminal 1, dus wij hebben de shuttlebus daarnaartoe genomen en hebben het kantoor van Lion Air daar opgezocht. Zij hebben toen twee crewbusjes voor ons geregeld om ons zessen naar het hotel te brengen.
Dat was gelukkig maar een korte rit en het hotel ziet er keurig netjes uit, en dat voor maar 20 euro per persoon per nacht.

Na het inchecken hebben we even uitgerust en geprobeerd contact op te nemen met de andere jongens die hier zitten waarvan we een nummer hebben. Zij hebben ons het nummer en de naam van de contactpersoon bij Lion Air gegeven. Daar konden we helaas geen contact mee krijgen, dus hebben we besloten om maar gewoon heen te gaan.
Dus met de taxi de stad in, het duurde ruim een uur en koste ons met 3 personen bijna een tientje (in totaal). Helaas was de contactpersoon vandaag niet aanwezig en konden ze dus niets voor ons doen. Wel hebben ze ons verteld wat we maandag kunnen verwachten en wanneer we ons moeten melden. We worden overigens ook opgehaald met een crewbus dus dat is helemaal lekker.
Daarna maar even in de stad gewandeld, het was wel erg warm en het zweet liep langs mijn rug. Het was al laat dus we hebben niet lang gewandeld, maar hebben een taxi genomen naar old jakarta waar we hebben gegeten in het Batavia cafe. Wel lekker, maar een beetje weinig en duur voor Indonesie, dus dat doen we niet weer.

Na het eten weer een taxi terug naar het hotel genomen en lekker gezwommen en gechilled in het stoombad en de jacuzzi. Ze hebben hier van alles, waaronder dus een zwembad met een sauna, stoombad, warme en koude jacuzzi. Een fitnessruimte, kapper, relaxruimte met beamer waar je lekker tv kan kijken en er staan ook 2 pooltafels. En natuurlijk een spa met massages. De goedkoopste kost nog geen 20 euro voor een massage van 90 minuten, dus dat gaan we wel een keer proberen dit weekend.
Ook hebben ze boven nog verschillende karaoke kamers die je als groep kunt afhuren.
Oh ja, de kamer is ook groot en schoon. We zitten wel weer met zijn tweeen op een kamer, ik zit nu met Mark. Er is alleen geen wifi beschikbaar op de kamer, alleen in de lobby, en daar moet voor betaald worden. Dat is wel een gemis, we zijn natuurlijk allemaal gewend om de hele tijd toegang tot internet te hebben.

Komende week gaan we met een agent van Lion Air appartementen bekijken, omdat we niet in het Istana Harmoni terecht kunnen, we kunnen dus een andere uitzoeken. Als we daar zitten zullen we wel proberen om breedband internet te krijgen.

Maar goed, maandag dus voor het eerst naar Lion Air en daar horen we meer.

Ouders Mark

Fijn om te lezen dat de reis voorspoedig is verlopen.
We zijn benieuwd naar jullie appartementjacht, tot die tijd moet je het maar zien vol te houden met Mark, maar dat zal wel lukken.
A.s. maandag veel succes, jullie allemaal

moeder Jaap

Mooi verhaal Frans. Je moet wel zeggen tegen Jaap dat hij voor de foto wat vrolijker kijkt. Veel succes vandaag, voor allemaal.

vader Jaap

Volgens mij zijn die bedden in het hotel te klein...

Ouders Mark

Heel veel succes met de DGCA check.

moeder Jaap

Frans, van harte gefeliciteerd. Geweldig voor je. Veel succes met vliegen. Groeten uit Tiel.

Ouders Mark

Je bent lekker aan het vliegen, fijn uren maken en goed bezig zijn.
Heel veel succes!!!