Istanbul en Jakarta

Wachten op haast

Zoals Egbert altijd zegt: Luchtvaart is wachten op haast.
Dat bleek maar weer eens in de afgelopen weken.

De laatste lessen van Jaap en ik stonden ingepland voor dinsdag, woensdag, donderdag en zaterdag. Dus maandag nog even geleerd en rondgehangen in het hotel. Vlak voordat wel wilden gaan eten om half zes kregen we te horen dat er een nieuw rooster was. Snel gekeken en jawel, er was voor ons een wijziging. We moesten namelijk nu maandag om half 5 beginnen.
We zijn wel snel, maar om een uur eerder te beginnen dan wij de wijziging te horen kregen was een beetje te veel gevraagd. Helaas konden we ook niemand van de planning meer bereiken.
Ook was onze les van dinsdag van de planning gehaald.

Gelukkig kregen we die avond een mailtje van Öznur, die verantwoordelijk is voor de planning. Er was iets foutgegaan met het versturen van de sms die ons op tijd had moeten informeren over de roosterwijziging. Er zou dinsdag een nieuw rooster volgen. Afwachten dus maar.

Nieuw rooster: woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag les in de simulator. Opeens kwam alles dus snel achter elkaar, maar Jaap en ik waren al lang blij dat we nog steeds op zaterdag klaar zouden zijn. We hadden namelijk ook te horen gekregen dat de base training voor Patrick, Mark en ik op zondag 17 april plaats zou vinden, maar dan moet je natuurlijk wel klaar zijn met de simulator.

De rest van de week bestond dus alleen maar uit leren en lessen in de simulator. Donderdag was de laatste les met 'onze' instructeur, Cagdas Ilker. Tijdens de lessen was het een beetje moeilijk om te peilen wat hij nou van onze prestaties vond, er was natuurlijk altijd wel wat aan te merken. Na deze laatste les kregen we echter positief nieuws: Hij vondt het een eer om ons les te geven. Meestal moet hij namelijk veel harder werken, dus voor hem was het een verademing om zulke goede studenten als wij les te kunnen geven. Dat is natuurlijk leuk om te horen zo vlak voor het examen!

Het examen op zaterdag ging wel goed, er waren wel wat zenuwen van mijn kant dus volgens mij had het beter kunnen gaan, maar er ging niets echt fout. Voor details verwijs ik graag naar het blog van Jaap, maar het eindresultaat was: Geslaagd!

Er was ook slecht nieuws, want de basetraining van zondag werd gecancelled, een nieuwe datum zou nog volgen. Dat was wel balen want we hadden er erg veel zin in. Base training bestaat namelijk uit zes take-offs en landingen maken in een echte Boeing 737-800. Dat wordt een geweldige ervaring.
Maar goed, afwachten maar weer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!