Istanbul en Jakarta

Eerste weekend

Zaterdag begint om half tien met ontbijt in het hotel. Daar is elke ochtend een gevarieerd buffet (inbegrepen bij de kamer).

Daarna navraag gedaan bij de receptie waar we het beste heen kunnen om een turkse simkaart te kopen. Dat blijkt de '212-mall' te zijn, die is met de taxi binnen 5 minuten te bereiken.
Zoals overal staat ook hier bij elke ingang een metaaldetector en een beveiligingsbeambte. Voor de parkeerplaats staat ook iemand die steeksproefgewijs de achterbakken van de auto's controleert. Onze taxi kon gelukkig wel doorrijden.
Het is een grote moderne mall met 4 verdiepingen met winkels en op de vijfde verdieping een speelzaal voor de kinderen en verschillende eetgelegenheden. Nog een verdieping hoger bevindt zich een bioscoop.

Eerst naar de Media Markt om te kijken of ze daar simkaarten verkopen. Navraag levert echter niets op aangezien niemand daar engels spreekt en ze het begrip 'pre-paid' niet begrijpen. We worden doorverwezen naar de begane grond waar Vodafone en Turkcell een winkel hebben. We komen in de winkel van Turkcell terecht waar weer niemand engels spreekt. Er is echter wel een creatieve verkoopster die op een laptop Google translate opent zodat we toch duidelijk kunnen maken wat we willen. Natuurlijk is het dan nog niet helemaal klaar, want iedereen moet zijn paspoort en visum laten zien en kopieren om een prepaid kaart te krijgen. Patrick en ik hadden allebei ons paspoort in het hotel laten liggen, maar uiteindelijk schoten Otmar en Mark ons te hulp en werden hun paspoorten twee keer gekopieerd zodat wij toch onze sim konden meenemen.

Iedereen blij en dat wordt gevierd op de vijfde verdieping met een broodje döner waar we konden bestellen omdat daar iemand toevallig Duits spreekt en Mark die taal ook goed beheerst.

Nog even wat boodschappen gehaald en dan weer terug met de taxi. We maken duidelijk aan de bestuurder waar we heen willen door onze sleutel met het Courtyard Marriot logo erop te laten zien.

Om bij te komen van deze vermoeiende dag shoppen gaan we in het hotel naar het zwembad en de sauna waar we lekker konden relaxen.

's Avonds gegeten in een restaurant op ongeveer 200m van het hotel. Wij waren daar naast 2 anderen de enige gasten. Wel stonden er de hele avond 6 medewerkers, dus hoe dat uit kan is mij een raadsel. Het eten is er wel erg lekker, we hebben met zijn zessen twee mixed grill specials besteld en dit was ruim voldoende.

Zondag is een dag om uit te rusten, dus na lekker uitgeslapen te hebben gaan Otmar, Jaap en ik naar de fitnessruimte om even gezond bezig te zijn. Al snel hebben we dit wel gezien en gaan we maar weer zwemmen en de sauna in. Deze laatste staat waarschijnlijk net aan want hij is nog niet op temperatuur, zo'n 55 graden celsius.

We beginnen een beetje trek te krijgen dus met Mark, Thijs en Otmar zijn we weer naar de mall gegaan om boodschappen voor de lunch van de komende dagen te halen, en weer een broodje döner.

Terug naar het hotel en om 7 uur weer in het hotelrestaurant gegeten. Het was weer lekker. Het is wel even wennen dat je hier de hele tijd in de gaten gehouden wordt door de obers, want bijna voordat je je bestek hebt neergelegd komen ze je bord al weghalen. Dat gebeurt hier overal, zelfs in het food court in de mall komen ze direct je dienblad ophalen.

Vanavond nog even chillen en dan morgen op tijd op voor het ontbijt, want we worden om 9 uur bij Pegasus verwacht voor onze type rating.

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Frans

Vlucht plus eerste dag Istanbul

De reis is goed verlopen en we zitten nu in het Courtyard Marriot Hotel in Istanbul. De vlucht had ongeveer een half uur vertraging bij vertrek ivm laatkomers door de security check. Ben ook voor het eerst in zo'n body scanner geweest, ik zie er kennelijk niet dreigend uit, want ik mocht daarna gewoon doorlopen terwijl anderen daarna nog gefouilleerd werden.

We kwamen aan om half 7 lokale tijd. Er stond niemand op ons te wachten in de terminal, dus zijn we uiteindelijk maar naar buiten gegaan. Daar stond wel een busje van Pegasus, dus hebben we maar gevraagd of hij er voor ons was. Hij had inderdaad een kaartje met onze namen erop. Wel even verwarring, want hij had te horen gekregen dat hij 6 piloten op moest halen en had niet gerekend op 6 grote koffers + handbaggage. Het paste ook maar net. Na een tocht van anderhalf uur kwamen we dan eindelijk aan in het hotel en konden we naar binnen. Hier moest onze baggage weer door een scanner en moesten wij door een metaaldetector. Daarna ingecheckt, we zitten in drie kamers op verschillende verdiepingen, dus niet bij elkaar.
Even onze spullen weggezet en toen naar beneden om te eten, inmiddels was het kwart voor tien en de keuken van het restaurant hier gaat om kwart over tien dicht. Dus snel gaan zitten en besteld. Wel lekker en genoeg gegeten.
Na het eten een paar minuten buiten gewandeld, maar het regent een beetje dus we waren snel weer binnen.

We hebben vanuit onze kamer uitzicht op het kantoor van Pegasus, dus dat wordt geen probleem.

Bekijk ook de weblogs van mijn reisgenoten, rechtsonderin het scherm.